• 0
preloader

Історія українського електромобіля

Історія українського електромобіля
27.04.2016
Статті
Час читання - 4 хвилини

Зміст:

    Історія українського електромобілебудування налічує вже близько 70 років.

    ЛАЗ-750 та ЛАЗ-751

    У далекому 1949 році Рада Міністрів СРСР ухвалила організувати завод з випуску електромобілів та автобусів. Таким чином, Львівський автоскладальний завод отримав ім'я Львівський автобусний завод (ЛАЗ) з річним планом у 1000 електромобілів.

    Невеликою серією випустилися поштові фургони, розроблені в інституті НАМІ – ЛАЗ-750 (вантажопідйомність 0,5 т) та ЛАЗ-751 (вантажопідйомність 1500 кг).

    Два електромотори (загальною потужністю до 5,7 кВт), розміщені на поперечці рами, передавали крутний момент на заднє колесо. Вони харчувалися від 40 акумуляторів. Для зниження ваги корпус був виконаний з алюмінію та фанери, також довелося залишити лише одну фару. Автомобіль розвивав швидкість 33 км/год. На одному заряді автомобіль міг проходити до 50 км колії.

    Запас ходу моделі ЛАЗ-751 було збільшено до 60 км.

    Пробну партію відправили до Москви, де фургони-поштовики працювали до 1958 року. Проте в ході експлуатації з'ясувалося нерентабельність проекту: в холодну пору року акумулятори часто доводилося замінювати. Таким чином, електромобіль виходив майже вдвічі дорожче за свого бензинового брата.

    Завод повністю перейшов на виробництво автобусів.

    ЛАЗ-360ЕМ (1970 рік)

    Взимку цього року на вулицях Львова з'явився перший електроавтобус. Запас ходу – 220км. Максимальна швидкість 70 км/м. Місткість – 100 осіб.

    ЯАЗ-210Е ХТТУ

    На початку 50-х років в одному тролейбусному депо на замовлення Головного управління промисловості нерудних копалин було збудовано ЯАЗ-210Е – вантажівка з електродвигуном, що живиться від тролів. Всього побудовано 7 екземплярів.

    МАЗ-525 ХТТУ

    Сконструйований 1954 року тролейвоз-самоскид показав хорошу продуктивність: вартість тонно/кілометра при застосуванні електросамоскида зменшувалася на 39%. Проте серійне виробництво розпочато не було.

    ХОДІ

    Про талановитого харківського конструктора Нікітіна Н.В. можна прочитати тут. Харківський автомобільно-дорожній інститут відзначився також у галузі конструювання електромобілів.

    1962 студентами інституту був побудований ХАДИ-2 – спортивний родстер, який завоював на ВДНГ нагороди за передові технології.

    Електричні гоночні автомобілі, хоч і стали серійними, варті уваги.

    ХАДІ-11Е

    ХАДІ-11Е побив кілька світових рекордів. Так, на дистанції 500 метрів при старті з місця – максимальна швидкість становила 93,7 км/год. На дистанції 1 км з ходу максимальна швидкість становила 145,7 км/год.

    ХАДІ -13Е

    Встановив кілька рекордів швидкості. Так, на дистанції 1км з ходу максимальна швидкість становила 161,7 км/год, при старті з місця-115,9 км/год. Максимальна розрахункова швидкість мала становити 250км/год.

    ЗАЗ-968 Електро

    Перший електроавтомобіль, визнаний готовим до випуску в серію. Максимальна швидкість – 60 км/год. Запас ходу – 100 км. Відмінною рисою став імпульсний напівпровідниковий перетворювач.

    ЗАЗ Таврія 11091 Електро

    Максимальна швидкість дослідного зразка склала 90км/ч. Запас ходу – 140 км. Час заряду батареї – 8:00. Міжсервісний пробіг без заміни батареї – 40 000 км.

    ZAZ Lanos Pick-up Electro

    Було представлено на авіашоу у 2010 році.

    Зазначимо також, що вітчизняними конструкторами було розроблено кілька досвідчених гібридних автомобілів.

    Зміст:

      записатися на сервіс

      Відправляючи форму, я погоджуюсь з умовами оферти надання послуг