• 0
preloader

Skoda Octavia Tour 1996-2010 Види двигунів, трансмісія, гальмівна система.

Skoda Octavia Tour 1996-2010 Види двигунів, трансмісія, гальмівна система.
08.06.2016
Навчальні матеріали
Час читання - 9 хвилин

Зміст:

    Історія

    Автомобіль Шкода Октавія має цікаву та довгу історію. Назву цієї компактної моделі для своєї нової лінійки компанія Skoda у 1996 році запозичила у популярного автомобіля середини XX століття — міцного та надійного седана Octavia, який вперше зійшов з конвеєра у 1959 році та став свого часу доволі популярним. «Octo» у перекладі з латини значить «вісім», і назву Octavia отримала восьма модель автомобіля Skoda.  

    Тож 1996 року Octavia «відродилася» знову завдяки суттєвій участі у проєкті концерну Volkswagen, котрий з 1991 року став фактичним власником компанії Skoda. Наприкінці 90-х Октавія стрімко увірвалася на європейський ринок та одразу здобула популярність та шану серед автолюбителів. Основу успіху моделі Шкода Октавія складали такі чинники як виняткова якість, відмінне балансування машини та цілком помірна ціна. 

    Модель стартувала у кузові «ліфтбек», але вже за 2 роки на ринок вийшла модифікація у вигляді універсала, при цьому до назви додалося слово «Combi». Як ліфтбек, так і комбі мали місткі напрочуд багажники — 1330 та 1512 літрів (при складеному задньому сидінні).

    Того ж 2000 року усі моделі Шкода Октавія першого покоління зазнали модернізації, що мала на меті підтримати автомобіль на сучасному технічному рівні. З боку екстер'єру оновили бампери та оптику (скляні фари змінили на пластикові, які розбивалися). Після таких змін Октавія почала продаватися з приставкою до назви «Tour».   

    Слідом за передньопривідним універсалом Skoda Octavia першого покоління з'явився повнопривідний варіант у кузові «комбі». Усі Октавія 4х4 обладнували задньою незалежною підвіскою, якої не мали передньопривідні варіанти, та паливним баком збільшеного об'єму (63 л).

    Чеські виробники у співпраці з німецькими розробниками вирішили не обмежуватися базовими ліфтбеком та універсалом, у 2001 році, на радість шанувальникам моделі, вийшла спортивна версія — Skoda Octavia RS.
     

    Кузов

    Двигун та КПП

    Звертати увагу на наявність отворів на блоці під кронштейн ДВЗ біля ременя газорозподільного механізму. 

    Двигун 1,9 TDI

    • Якщо встановлено за відповідністю, можлива заміна піддона та кришки клапана
    • Датчик положення колінчатого валу розташований у блоці або у сальнику (зад) колінвала
    • Примикання корпуса масляного фільтра може відрізнятися при продажі за відповідністю
    • Блоки можуть відрізнятися положенням помпи — на блоці або в ньому.

    Двигун 1,9 SDI

    1,9 TDI та 1,9 SDI відрізнялися датчиком положення колінвала (число зубців ротора уточнювати при продажі з насосфорсуночного мотора замість не насосфорсуночного).

    У двигунів величезна взаємозамінність по всій групі VAG. 

    АКПП skoda/ 4-ступенева

    Ця легендарна 4-ступенева АКПП 01M власного виробництва Ауді-Фольксваген випускається з 1995 року до сьогодні для усіх популярних передньопривідних автомобілів VW, Seat та Skoda (та навіть Ауді А3) з двигуном от 1.6 л до 2.0 л розташованим упоперек.

    (Гідроблок) 105740. Потребує регулярної чистки.

    Для машин, що пройшли 150-200 000 км така робота виконується як регламентна (як і ремонт "бублика").
    Забруднення мастила іде з газотурбінного двигуна і складається з пилу фрикційної накладки та зношення опорної шайби. Брудне мастило забиває та з'їдає метал каналів та золотників у найбільш навантажених клапанах Гідроблока (справа).

    Страждає, у першу чергу, клапан блокування гідротрансформатора №105169A-SX (Valve Bost). Потім — клапан регулювання внутрішнього тиску — бустерний клапан — клапан соленоїдів. 

    Якщо тривалий час їздити зі з'їденою накладкою газотурбінного двигуна, не міняти вчасно трансмісійне мастило та фільтр, настане ресурсне зношення всієї плити (докладніше).

    Автоматична коробка передач 01М розроблена для моделей, що обладнані двигунами потужністю від 55 до 128 кВт. 

    Коробка передач розташована упоперек (перпендикулярно до напрямку руху), так само як і двигун в автомобілі Skoda Octavia. Механічна частина автоматичної коробки передач являє собою планетарний механізм. 

    У коробці передач застосовується електронно-гідравлічне керування. 

    5-ступеневі механічні коробки передач 02K та 02J спеціально розроблені для двигунів з робочим об'ємом від 1,6 до 2 л. 

    Зчеплення, механічна коробка передач та диференціал суміщені з головною передачею, що дозволило створити компактний блок коробки передач. 

    Коробка передач має високий ККД. Перемикання передач здійснюються короткими, зручними та точними ходами. 

    02K йшла у поєднанні як з бензиновими двигунами, так і з дизельними (наприклад 1.6 8V та 1.9sdi).

    02J йшла у поєднанні з 1.8 20V та 1.9TDI, а також 1.9TDI 4x4.

    6-ступенева механічна КПП йшла у поєднанні з дизельним двигуном 1.9TDI. Тип коробки передач 02М. 

    Компактності конструкції вдалося досягти завдяки застосуванню 1 первинного валу та 2 вторинних. Це дало можливість значною мірою скоротити загальну довжину коробки передач та водночас призвело до економії матеріалів та зменшенню вартості виготовлення.  

    Шестерні передач розподілені на двох вторинних валах наступним чином:

    • Перший вторинний вал — передачі переднього ходу з 1-ї по 4-ту
    • Другий вторинний вал – 5-та, 6-та та передача заднього ходу

    До передачі заднього ходу також відноситься проміжний вал заднього ходу з двома шестернями, що змінюють напрямок обертання (на малюнку проміжний вал заднього ходу не видно через первинний вал). 

    Ходова

    Близнюки за ходовою — VW Bora, VW Golf IV, Audi A3, Seat Leon -06

    Гальма передні

    • 1J0615301L — диск гальмівний D256 (застосовується на: Octavia A5, Fabia I, II, Audi A3, Seat Altea, Ibiza, Leon, Vw Bora, Golf IV, V, Caddy, Polo)
    • 1J0615301E — диск гальмівний D280 (застосовується на: Audi A3, Seat Toledo, Leon, Vw Bora, Golf IV, V, Jetta)
    • Супорт передній D256 та D280 однакові (1K0615123D та 124D): VW Polo, Caddy III, Fabia I, II, Octavia A5
    • 1J0615301R — гальмівний диск передній D288
    • Супорт D288 — 1J0615123D та 124D – без скоби однакові з D256 та D280
    • Octavia RS — диск гальмівний D312 - 8N0615301A

    Гальма задні

    • Octavia 1.4, 1.6, 1,9SDI — гальма барабанні
    • Octavia 1.8, 2.0, 1.9TD — гальмівний диск D232 (1J0 615 601 N)
    • Octavia 1.8T 4*4 — гальмівний диск D239 (1J0 615 601 D)
    • Octavia RS — гальмівний диск вентильований D256
    • Супорт задній D232, D239 — одинакові, RS — свої

    Підвіска передня

    • Важіль правий = важіль лівий (без шарової, шарова права та ліва різні)
    • Кулаки підбирати за кузовом: кулак поворотний під диск D280 (краб), кулак поворотний під диск D256 (краб), кулак поворотний не краб
    • Балка передня — однакова на усі об'єми
    • Балка задня гола — взаємозамінна, диски та барабани, 4*4 – балка своя
    • Амортизатор передній – на всіх об'ємах одинакові, RS – свої
    • Балка передня Octavia = Audi A3= VW Golf IV = VW Bora

    Зміст:

      записатися на сервіс

      Відправляючи форму, я погоджуюсь з умовами оферти надання послуг