• 0
preloader

VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra 1995 - Відмінності, підкапотний простір, варіанти трансмісії та двигунів

VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra 1995 - Відмінності, підкапотний простір, варіанти трансмісії та двигунів
14.09.2016
Навчальні матеріали
Час читання - 11 хвилин

Зміст:

    Історія

    Історія VW Sharan, Ford Galaxy та Seat Alhambra

    Рекламне гасло, що можна було побачити в пресі кілька років тому: «Коли Passat вже замалий, а Сaravella ще надто великий», якнайкраще передає сутність VW Sharan.

    Назва моделі Sharan походить від перського слова «sharan», що в наближеному перекладі значить  «той, що носить королів». Однак в Індії це слово використовують як чоловіче ім'я. Індуси розшифровують його інакше, вони вважають, що «sharan» значить «той, хто дає прихисток». Обидві інтерпретації підходять для автомобіля. Розроблений спільно з Ford, VW Sharan з'явився у продажі у 1995 році. У 2000 році відбувся рестайлінг. В результаті з'явилося аж три автомобілі: VW Sharan, Ford Galaxy та Seat Alhambra (усі вони випускалися на заводі у Португалії). Останній повністю копіював Sharan, щоб створити відмінності між двома ідентичними автомобілями однієї корпорації, що випускалися під різними марками, Seat мав лише найскромнішу комплектацію (модель Alhambra не обладнувалася повним приводом роками та не мала двигуна VR6 до 2000 року). 

    В ході роботи над проєктом Volkswagen та Ford мали кожен свій фронт робіт. Ford відповідав за розробку кузова та салону. Над цією задачею працювали дизайнери з європейського відділу компанії у Кельні, їм вдалося обійтися без американізмів. На долю VW припала уся ходова. Варто віддати належне маркетологам концерну, вони, як то кажуть, влучили «у яблучко». Чотири роки поспіль Sharan здобував у Німеччині титул автомобіля року у категорії універсалів підвищеної місткості. Фольксваген Шаран неодноразово отримував різні нагороди протягом усього часу свого існування, серед них «Найкращий багатофункціональний транспортний засіб» від журналу Auto Express та «Найкращий пасажирський легковий автомобіль» від журналу Top Gear.

    4х4

    Привід на усі колеса до 2000 року мав лише «Шаран», а після — і «Шаран», і «Альгамбра» з бензиновим мотором 2,8VR6 та з 116-сильним 1,9 турбодизелем. За звичайних умов працює лише передній привід, задня вісь підключається автоматично у випадку, якщо передні колеса пробуксовують. Після рестайлінгу 2000 року в приводі задніх коліс замість віскомуфти з'явилася набагато більш швидкодійна муфта «Халдекс» з електронним управлянням. Редуктори взаємозамінні.  

    Підкапотний простір

    Варто відзначити, що для автомобіля, котрий більшу частину життя проведе у місті, у Sharan надто маленькі дзеркала, особливо праве. У міській тисняві з такими «пухкими» боками можна випадково втратити з поля зору когось з правого боку. Серед ймовірних відмов електрообладнання — вихід з ладу моторчика сервоприводу температурної заслінки клімат-контролю, відмова датчика рівня пального, вентиляторів охолодження двигуна та блоку управління переднім склоочисником. 

    Кондиціонер — ахіллесова п'ята цих автомобілів. Від солі роки через три гниє радіатор та трубки заднього контуру, що обслуговує третій ряд сидінь. Замінити ці трубки, що проходять під підлогою кузова, — ще та морока. Варто лише торкнутися прихваченої корозією алюмінієвої різьби, як заміняти доведеться й трубки, що підходять до радіатора, й, можливо, навіть осушувач. Порада для тих, хто безпосередньо розбирає авто — якщо воно з кондиціонером — обов'язково знімати задній контур. Крім того, при дотику днищем до бордюрного каменю у мінівена часто лопається силумінова розтяжка КПП. 

    Головне світло слабке. Що ближнє, що дальнє. До того ж незручний алгоритм включення дальнього — якщо потрібен постійний дальній, то при включенні ручки на себе ближній вимикається, а вмикається лише дальній галоген. Виходить так, що на відстані видно краще, а найближчі 20-40 метрів погано видно. Якщо потрібен і ближній, і дальній, то треба було постійно тримати ручку перемикача на себе. Суттєвий промах розробників. 

    Серед можливих дрібних неприємностей відзначимо відмову котушок запалювання (для кожної свічки своя), протікання сальників розподільних валів та клапанної кришки. 

    Бензинові двигуни в експлуатації

    Як і більшість німецьких двигунів, ці «під'їдають» мастило: за інструкцією витрати до 1 л/1000 км вважаються нормою. Тож важливо регулярно контролювати рівень мастила. 
    На усіх бензинових двигунах можливий вихід з ладу дросельної заслінки (поганий холодний запуск, нестійкі оберти, двигун глохне перед зупинкою) та витратоміра повітря (машина «не їде», збільшуються витрати пального, оберти «плавають»). Заслінку треба спробувати почистити, а витратомір доведеться міняти. 

    Ще одна ймовірна несправність — відмова датчика температури охолоджуючої рідини, про що свідчить ускладнений запуск. 

    2,0. TD 

    Особливо вимогливий до якості, строків заміни та рівня мастила. В першу чергу, через турбіну. Але навіть якщо турбіну вам доведеться міняти через природне зношення з віком, разом з нею бажано поміняти й трубку для подачі мастила. Якщо вона закоксувалася, нова турбіна буде перебувати у стані «мастильного голоду» та прослужить недовго. З іншого боку, коли мотор раптово втратить потужність, не варто одразу міняти турбіну. Можливо, буде достатньо поміняти лише клапан управління турбіною та дотичні до нього трубки. 

    VR6 

    Двигун дійсно надійний. Зрідка трапляються хіба проблеми з індивідуальними котушками запалювання. 

    Недостатній рівень мастила у двигуні призводить до появи звуку, що нагадує цокання або детонацію, при прогазовуванні. Його джерелом може бути розтягнутий ланцюг розподільних валів, її натягувач, залиплий клапан у кронштейні масляного фільтра або мастильна помпа. 

    Кузов

    Двигун та КПП

    Ходова та трансмісія

    Передня підвіска — незалежна, типу Макферсон, задня — незалежна, на косих важелях.

    Співвідношення ціни/якості гумотехнічних комплектуючих ходових частин цілком прийнятне.

    У машин з пробігом понад 100 тисяч км варто ретельно поставитися до діагностики передньої підвіски загалом. 

    Верхні опори амортизаційних стійок передньої підвіски, скоріше за все, першими потребуватимуть заміни — вже до 50 тисяч км пробігу.

    Через 60 тисяч км, ймовірно, виникне потреба замінити стійки стабілізаторів та амортизаторів. Кульові опори передніх важелів, а також їхні задні сайлентблоки необхідно поміняти після 80 тисяч км. Найбільш довговічними деталями передньої підвіски є сайлентблоки.   

    Деталі задньої підвіски відрізняються кращими показниками довговічності та витримують понад 100 тисяч км. 

    При пробігу 100-110 тисяч км буде потрібна заміна втулки стабілізатора. Амортизатори витримують до 130-150 тисяч км, сайлентблоки — 150 тисяч км або навіть більше. Підшипники ступиці слугують 110-120 тисяч км. Загалом, шасі мінівена не назвеш кволими. 

    Єдине слабке місце у підвісці — опори передніх амортизаторних стійок, які слугують вдвічі менше за амортизатори. Здавалося б, які проблеми? Річ у тім, що опори розташовані так, що на них зливається бруд з лобового скла. З часом іржа намертво прихоплює різьбу на штоках амортизаторів. В результаті заміна опор призводить до викидання ще цілком придатних амортизаторів. А це вже зовсім інші гроші.

    Щоб уникнути даремних витрат, механіки радять одразу ж після купівлі машини обробити різьбу рідиною WD-40 та щедро змастити гайки консистентним мастилом. 

    Кермове управління FORD GALAXY — рейкове з гідравлічним підсилювачем. З можливих несправностей варто відзначити протікання помпи гідропідсилювача. Зате кермова рейка на мінівені до групи ризику не входить. Наконечники кермових тяг зазвичай міняють при пробігу понад 70 тисяч км або більше. Гальмівні механізми попереду та ззаду — дискові. В цілому гальмівна система надійна, нарікань від власників небагато. 

    Передні гальмівні диски потребують заміни після 60-70 тисяч км, задні прослужать довше — до 100-110 тисяч км. Залежно від манери їздити передні гальмівні колодки доводиться міняти при пробігу 25-40 тисяч км, задні — 35-50 тисяч км. Заміну гальмівної рідини необхідно робити кожні 2 роки експлуатації автомобіля. 

    Привід на усі колеса можуть мати «Шаран» та «Альгамбра» з бензиновим мотором V6 та з 116-сильним турбодизелем. Постійно провідними є передні колеса, лише у випадку, якщо вони пробуксовують, автоматично підключається задня вісь. Після рестайлінгу 2000 року у приводі задніх коліс замість віскомуфти з'явилася муфта «Халдекс» з електронним управлінням, що діє набагато швидше. 

    З повнопривідною трансмісією немає проблем. Від власника вимагається лише міняти мастило з фільтром у «Халдексі» через 30 тисяч км (для цього є спеціальний сорт) та контролювати рівень мастила у редукторі заднього мосту. Тут воно залите на весь строк служби. Диски R15 та R16/5х112/ET55. Приводи однакові на усіх об'ємах. Сайлентблоки перед по 35-50 грн. на вхід.  

    Зміст:

      записатися на сервіс

      Відправляючи форму, я погоджуюсь з умовами оферти надання послуг