• 0
preloader

Масло у впуску. Що потрібно перевірити?

Масло у впуску. Що потрібно перевірити?
02.12.2022
Статті
Час читання - 7 хвилин

Зміст:

    Автомобільний двигун – це складний агрегат, системи якого тісно взаємопов'язані між собою. Ресурс двигуна досить великий, але він неминуче скоротиться, якщо власник автомобіля не виконуватиме своєчасне обслуговування.

    Заміна фільтрів, рідин, елементів ГРМ – все це необхідно робити вчасно. Але не менш важливо, щоб водій завжди був уважним та звертав увагу на:

    • колір вихлопних газів;
    • кількість мастила;
    • витрати палива;
    • динаміку автомобіля;
    • сторонні звуки.

    Якщо ви раптом помітили у свого автомобіля сукупність з кількох вищеперелічених "симптомів", то однією з причин може бути потрапляння масла у впускний колектор.

    Існують й інші причини підвищеної витрати мастила, докладніше про це у статті "Чому двигун витрачає масла більше за норму"

    Фото: Сизий дим із вихлопної - ознака проблем із ДВЗ

    Найвірніший спосіб переконатися в тому, що у впуск потрапляє масло – зняти колектор і побачити все на власні очі. Але є і непрямі чинники, які можуть свідчити про це:

    • на повітряному фільтрі двигуна є сліди мастила;
    • рівень масла в картері ДВЗ знижується, але зовнішніх витоків не видно;
    • вихлопні гази стали білого чи сизого кольору;
    • на дросельній заслінці є масляні сліди.

    Якщо в колекторі дійсно буде багато масла, його потрібно промити і насухо висушити. Але проблема повторюватиметься доти, доки не буде усунуто причину.

    Чому масло потрапляє у впускний колектор?

    Причини влучення масла у впуск можна розділити на дві умовні категорії. Це може статися через невчасне технічне обслуговування, а також через виход з ладу певного елемента, агрегату або системи.

    1. Забитий фільтр повітря.

    Для коректної роботи ДВЗ та правильного сумішоутворення потрібне стабільне надходження свіжого повітря. Якщо фільтр забивається, повітря проходить через нього з величезним опором.

    В області після фільтра утворюється зона зниженого тиску і через це у впускний тракт починають потрапляти картерні гази. Картерні гази і у справному двигуні беруть участь в утворенні паливно-повітряної суміші, але в цьому випадку їх відсоток набагато вищий. Як підсумок: у камері згоряння виявляється повітря, паливо та мастило. Останнє при згорянні призводить до зміни кольору вихлопних газів. Якщо проблема справді лише у повітряному фільтрі, його заміна вирішить проблему;

    2. Несправність системи вентиляції картера.

    Трохи про саму систему. Під час роботи двигуна частина відпрацьованих газів проривається через компресійні кільця поршнів і неминуче потрапляє в картер двигуна, що призводить до зростання тиску. З метою зниження тиску в картері є канал, який з'єднаний із зоною розрідження і найчастіше це саме впускний колектор.

    Картерні гази перед попаданням в колектор проходять через масловідділювач та PCV-клапан. Масловідділювач не може затримати 100% масла, тому клапан з часом забивається. Через сильне розрідження, картерні гази все одно проходитимуть через клапан. Але, якщо клапан засмічений, то надходитимуть у колектор не лише гази, а й масло.

    3. Несправність турбокомпресора.

    Автомобільна турбіна складається з двох основних частин: корпус (холодна та гаряча частина) та картридж. Картридж змащується моторним маслом, яке подається в нього під тиском, а потім зливається трубкою в картер двигуна. Є кілька сценаріїв, коли мастило потрапляє у впуск саме через турбіну.

    • Перший варіант. Якщо картридж зношений, то масло з нього може потрапляти в холодну частину турбіни і накопичуватися в інтеркулери. Коли в інтеркулери масла збереться достатня кількість, воно почне потрапляти у впускний колектор разом з охолодженим повітрям. З'являється навіть ймовірність гідроудару.
    • Другий варіант. Мастило повинно стабільно надходити в картридж, але не менш важливе і стабільне його відведення. Якщо зливна трубка заб'ється (брудне мастило, герметик) або тиск картерних газів буде занадто високим, то масло в турбіні перестане нормально циркулювати. Тиск масла в картриджі зростатиме доти, доки не станеться його прорив у холодну або гарячу частину турбіни. Якщо в холодну, то почнеться накопичення мастила в інтеркулери. Якщо в гарячу, воно буде йти у вихлопну систему, згоряти там і забивати каталізатор або сажовий фільтр.
    • Третій варіант, у якому турбіна є не прямим винуватцем. Якщо у вихлопній системі буде підпір вихлопних газів (забитий сажовий фільтр або каталізатор), то в просторі за гарячою частиною турбіни буде створюватися занадто високий тиск. Відпрацьовані гази повинні кудись йти і ймовірним шляхом стане прорив газів у картридж турбіни, що створить у ньому підвищений тиск з подальшим видавлюванням масла в холодну частину.

    Фото: Забитий сажовий фільтр

    Як вирішити проблему?

    Попадання мастила у впуск може відбуватися з різних причин. Своєчасне обслуговування та вибір якісних розхідників відстрочить проблему, але рано чи пізно з проблемою доведеться зіткнутися. Навіть найякісніше масло з часом забруднюється, засмічує елементи системи рециркуляції картерних газів та масляні канали.

    Найголовніше – це не ігнорувати проблему. Адже зниження потужності двигуна та збільшення витрати палива – це не найбільша з можливих проблем. Двигун сильно нагрівається під час роботи та масляні відкладення на стінках колектора можуть твердіти. Якщо такий твердий шматочок потрапить у циліндр двигуна, ремонт може бути дуже дорогим. Також немає сенсу, наприклад, змінювати турбіну, якщо забився PCV-клапан.

    Не варто намагатися шукати причину проблеми самостійно, краще одразу звернутися на СТО до фахівців. У Master Service ми проводимо професійну діагностику на спеціалізованому обладнанні та допомагаємо знайти причину проблеми. Всі необхідні комплектуючі та розхідники у наявності на внутрішньому складі компанії, тому вам не доведеться витрачати час на пошуки потрібних деталей для ремонту.

    Якщо агрегат вже не підлягає ремонту – ми завжди готові запропонувати розумне економічне рішення на заміну, адже на складі завжди є не тільки нові, а й відновлені оригінальні агрегати та перевірені запчастини з нашої розборки з Європи та Азії. Ми проводимо подвійну перевірку всіх агрегатів та надаємо гарантію.

    Бережіть ваш час та фінанси – записуйтесь на діагностику у Master Service.

    записатися на сервіс

    Відправляючи форму, я погоджуюсь з умовами оферти надання послуг